Selasa, 25 Februari 2014

MEMBANGUN DAERAH ISTIMEWA MINANGKABAU.
Mochtar Naim

12 Januari 2014

INDONESIA sebagai Negara Kepulauan terbesar di dunia ini, yang berjejer di sepanjang Garis Khatul Istiwa di kawasan Asia Tenggara, yang terletak di antara dua benua (Asia dan Australia) dan dua lautan besar (Hindia dan Pasifik), dengan ribuan pulau, ratusan kelompok etnik dengan berbagai ragam bahasa dan budaya, dan 250 juta penduduk, mestinya diatur secara federalistik dalam bentuk NPRI (Negara Persatuan Republik Indonesia) dan bukan unitaristik NKRI (Negara Kesatuan Republik Indonesia) yang diatur secara seragam dari atas sampai ke bawah seperti sekarang ini.

Dengan federalisme NPRI masing2 daerah punya peluang untuk menyesuaikan diri dengan kontur ekologi dan sosial-budayanya, dan tidak seragam sama seperti di Jawa seperti selama ini. Bagaimanapun, ini adalah tolok perjuangan masa depan dari bangsa ini – dari unitarisme ke federalisme; dari NKRI ke NPRI. Negara2 tetangga seperti Malaysia saja, Thailand saja, Filipina saja, yang ukurannya jauh lebih kecil, semua adalah federalistik; apalagi Indonesia yang jauh lebih besar mestinya adalah juga federalistik. Negara2 federal di dunia ini rata2 jauh lebih stabil dan progresif dari negara2 unitaris di manapun.

Dalam kaitan itu pula, UU tentang Desa yang baru saja disahkan di DPR RI adalah konsekuensi logis dari diteruskannya sistem unitarisme di NKRI ini, di mana sistem pemerintahan terendah di tingkat Desa diatur secara sama dan seragam untuk seluruh Indonesia seperti di Jawa. Untuk Sumatera Barat hal ini berarti balik lagi ke belakang, dari Nagari ke Desa, di zaman Orde Baru, kembali ke Nagari, di awal Reformasi, dan sekarang kembali lagi ke Desa. Betapa habis terkurasnya energi kita untuk berbuat bolak-balik seperti ini.

Makanya rakyat dan masyarakat di Sumatera Barat sekarang ini harus menyatakan “tidak” kepada pemerintah pusat, dengan tetap bertahan pada Nagari dan tidak kembali lagi ke Desa.

Jalur yang tersedia kebetulan dibukakan oleh Pasal 18 B dari UUD1945, di mana: Ayat (1): “Negara mengakui dan menghormati satuan-satuan pemerintahan daerah yang bersifat khusus atau bersifat istimewa yang diatur dengan Undang-undang.”
Ayat (2): “Negara mengakui dan menghormati kesatuan2 masyarakat hukum adat beserta hak2 tradisionalnya sepanjang masih hidup dan sesuai dengan perkembangan masyarakat dan prinsip NKRI, yang diatur dalam undang2.”

Melalui bukaan ini waktunya rakyat dan masyarakat Sumatera Barat, di ranah dan di rantau, untuk bersama-sama mengajukan petisi kepada pemerintah pusat agar Sumatera Barat dengan budaya matrilineal Minangkabau yang berdasar kepada filosofi ABS-SBK (Adat Bersendi Syarak, Syarak Bersendi Kitabullah) dinyatakan sebagai Daerah Istimewa seperti halnya DIY, DI Aceh Darussalam dan DI Papua.

Dengan Daerah Istimewa Sumatera Barat atau DIM (Daerah Istimewa Minangkabau) itu filosofi ABS-SBK dengan sistem sosial matrilinealnya (bukan matriarkal) yang berbasis di Nagari dan dengan sistem pemerintahan Nagari yang egaliter dan demokratis di bawah kepemimpinan TTS (Tungku nan Tigo Sajarangan), yaitu Ninik Mamak, Alim-Ulama dan Cerdik Pandai) dapat berjalan bersandingan dengan sistem NKRI yang berlaku umum – artinya selagi NKRI belum lagi berubah menjadi NPRI.

Dengan Nagari tetap berfungsi sebagai unit kesatuan administratif pemerintahan terendah di DI Sumbar atau DIM itu maka pemerintahan Nagari mempunyai fungsi ganda: formal dan non-formal.

Nagari diperlakukan sama seperti Desa di Jawa, secara formal, oleh pemerintah pusat, sejalan dengan UU Desa yang baru itu, tetapi dia juga adalah unit kesatuan masyarakat hukum adat yang sifatnya non-formal tapi fungsional efektif menurut kaidah hukum adatnya yang berlaku untuk seluruh Nagari di Sumbar.

Daerah2 yang tidak berada di bawah norma budaya Minangkabau, seperti Kabupaten Kepulauan Mentawai, dapat saja melaksanakan sistem Desa seperti yang diinginkan oleh UU Desa itu.

Untuk mengkoordinasikan seluruh unit kesatuan administratif pemerintahan yang bercorak Nagari itu maka logis sekali kalau Provinsi Sumatera Barat sekarang berbentuk Daerah Istimewa dengan sebutan: DIM: Daerah Istimewa Minangkabau.

Nagari tentu saja berhak mengatur diri ke dalam sesuai dengan pola dasarnya yang digariskan dalam adat dan budaya Minangkabau.

Sedikitnya Nagari akan mempunyai 4 fungsi utama, yaitu: Satu, Nagari sebagai unit kesatuan administratif pemerintahan terendah seperti Desa dalam UU ttg Desa itu, tetapi dengan fungsi ganda: formal dan non-formal.

Formal yang berkuasa adalah Wali Nagari yang mewakili Camat dan Bupati serta Gubernur di tingkat Nagari. Wali Nagari selaku penguasa eksekutif lalu didampingi oleh Dewan Perwakilan Rakyat Nagari (DPRN) secara legislatif yang diisi oleh wakil2 dari TTS (Tungku nan Tigo Sajarangan: Ninik Mamak, Alim Ulama, Cerdik Pandai) dan dilengkapi oleh utusan Bundo Kanduang (Wanita) dan Pemuda.

Dua, Nagari sebagai unit kesatuan keamanan dan pengamanan dengan menfungsikan Dubalang sebagai Ketua Keamanan Nagari serta didukung oleh para pemuda di Nagari yang berfungsi sebagai Parik Paga Nagari. Dubalang akan meminta bantuan Polisi di Kecamatan di mana diperlukan.

Tiga, Nagari sebagai unit kesatuan ekonomi dengan menfungsikan Nagari sebagai lembaga kesatuan korporasi berbentuk Koperasi Syariah.

Semua aset Nagari berbentuk tanah ulayat Nagari, sumber mata air, sungai, rimba, kebun dan kekayaan alam lainnya, serta aset2 Nagari berbentuk pasar Nagari, lebuh Nagari, mesjid, sekolah dan bangunan lain2nya, dikelola secara bersama dengan prinsip untuk sebesar-besar kesejahteraan dan kemakmuran rakyat Nagari dengan prinsip koperasi syariah itu.

Empat, Nagari sebagai unit kesatuan adat, agama dan sosial-budaya. Apapun yang ada di Nagari diatur dengan prinsip ABS-SBK: Adat Bersendi Syarak, Syarak Bersendi Kitabullah. Adat yang tidak sejalan dengan Syarak dibuang, Al Qur’an adalah pedoman dan sumber utama dari semua norma sosial dan budaya.

Dengan Provinsi Sumatera Barat sekarang menjadi DIM: Daerah Istimewa Minangkabau, rakyat dan masyarakat Minangkabau di ranah dan rantau memasuki era akulturasi baru: Bersatunya budaya nasional Nusantara dengan budaya lokal Minangkabau yang berfungsi secara harmonis di wilayah DIM (Daerah Istimewa Minangkabau). ***


  • E Nauman Dt Bagabang Masalah DIM ini tentu sdo urang minang menyetujui, sekarang bagaimana process menuju terbentuknya DIM itu yg harus kita pikirkan dan ketengahkan. Mksih
  • Aan Angah Chaniago keberatan para tokoh bangsa menjadikan republik ini menjadi negara federal, mungkin dikarenakan banyaknya etnis dan kultur budayanya, sehingga perpecahan dan adu-domba pasti mengintai disetiap celah kehidupan bermasyarakat, berbangsa dan bernegara.., jadi ambo pikia harus adoh formula nan tapek/mangkuih untuk tetap bisa manjago persatuan jo kesatuan,

    dan kondisi sesaat setelah kemerdekaan, karano masih dalam kondisi trauma pasca parang kemerdekaan, tantu saketek banyaknyo masih tersimpannyo "aura" perpecahan, dek itu lah makonyo dipakai konsep NKRI, tapi kini zaman lah barubah tantangan jo kesadaran satantang arti pentingnyo manjago kesatuan jo persatuan ko ditangah masyarakat tantu alah maningkek pulo, walaupun disana-sini masih adoh tasiso saketek kekhawatiran tuh.., mungkin lah saatnyo pemerintah mancubo bantuak negara federasi ko.., Walllahu 'alam
  • Aan Angah Chaniago Gadih Basanai@ ambo pikia komen dunsanak kalua dari topik nan sadang dibahas.., jadi kalau sanak nio, sabalun ambo hapuih, tolong buek/postingkan sebagai thread baru sajo.., bia thread Pak Afdhal ko bisa tetap dijalurnyo, tarimo-kasih..
  • Muhammad Sawir @gadih maaf kamanakan salah jalur!
  • Afdhal Ali Fahmi Dunsanak Aan Angah Chaniago. Kalau dicaliak sistem pamarentahan kito hariko, sabananyo alah babantuak federal mah. Alah ado senat (perwakilan daerah) dan ado perwakilan warga (DPR). Tapi dek mengingat menimbang dulu jo pemimpin/tokoh nan batigo dulu, tampaknyo utk maagiah federasi nan sabannyo tu, alun bisa mereka ko lai, karano ka tigo mereka ko kan unsur satu suku bangsa tu sajo. Sedangkan tuntutan adolah otonomi nan seluas-luasnyo alias otonomi daerah nan dulu alah dituntiut maso PRRI dulu tahun 1958-1961 lalu itu.
    Tapasolah mereka mambuek pseudo federasi alias sarupo federasi tapi nan sabananyo alun namuah mereka ko lai. Kalau federasi iko nan tajadi, pulau nan banamo Jawa tu akan karam karano mereka nan alah terlanjur bertransmigrasi tantu akan tapaso pulang dulu utk mengurus masuk warga ditampek nyo nan kini atau ditampek asanyo.
    Cuma kini, kalau federalisasi ko indak bisa diagiahnyo dek mengingat menimbang, mako cukuplah kito di Istimewakan sajo dari nan lain tu alias otonomi nan seluas-luasnyo sesuai dengan tatanan adat dan budaya kito nan jaleh babeda bana jo nan lain di Nusantara ko. Baa manurut sanak tu.
  • Aan Angah Chaniago suai pak Afdhal.., kalau indak disalamaik an kearifan lokal wak ko, harapan ka habih dilendo zaman, satu-satunyo adat, gaya pamarentahan nan sanda-mayanda antaro adat jo agamo iyo hanyo didaerah wak ko nyo.., apo lai kalau ditelisik dari asa namo Minangkabau ko : Al mukminan ka nabawiyah (tatanan masayarakat dan pemerintahan yang berpedoman kepada sistem/cara-cara Nabi/Rasulullah)
  • Muhammad Hafaz Mantap Pak, setuju!!! Izin dishare Afdhal Ali Fahmi, tarimokasih.
  • Afdhal Ali Fahmi Silakan pak Muhammad Hafaz. Semoga bermamfaat.
  • Andy Ayah Hadid Setuju! Tapi lebih sangat setuju kalau kembali ka piagam bukik marapalam adat basandi syarak bukan sebatas filosofi
  • Henzdranof de Chaniago setuju pak,,,klau di bia mode ko taruih bisa hilang budayo nan kito banggakan ko,, jan di samo an minangkabau ko jo jawa,budayo kito lain bana.
    smgA niat kito tacapai, amin
  • Afdhal Ali Fahmi @ Nyik E Nauman Dt Bagabang. Kok lai nyik punyo caro baa manuntut DIM ko ka pemerintah pusat tu, kamukokanlah disiko, nak dikarajokan dek kamanakan kito salingkung Minangkabau ko. Kan lai Nyik setuju tu.
  • Sutan Mudo Iskandariyah Ambo pernah bacarito samo kawan orng jawa yg samo karajo jo ambo mengenai masa depan Indonesia ko utk maju..baa kecek kawan abotu suatu saat indonesia ko baliak ka sistim kerajaan majapahit yg terdiri dari raja2 kecil di setiap daerah krano dlm negara kito bnyk budy, pemikiran dan kepercayaan...hanyo itu yg bisa mmbuek indonesia maju dan rakyatnyo amannyo...jadi yo dgn sistem federalisasi atau otonomi khusus yg seluas luasnyo yg harus diberlakukanlainyo di negara awakko..
  • Afdhal Ali Fahmi Sesungguhnya federalisasi sarupo yang dikatokan Bpd. Muchtar Naim itu adalah suatu model pemerintahan yang paling cocok bagi persatuan antar suku bangsa di Nusantara iko.
    Alangkah indahnyo apabilo ke anekaragaman yang disabuit sanak Sutan Mudo Iskandar
    iyah tu dapat di beri otonomi yang sesungguhnya yang dapat merefleksikan kekayaan budaya dan tradisi serta kearifan lokal yang dimilikinya. Apolagi Minangkabau yang memang sangat berbeda dengan daerah lain, hanya satu dari 400 labih suku bangsa di Nusantara ko yang memiliki status keturunan dan warisan suku yang diwarisi dari seorang perempuan yang melahirkannyo. Dengan melihat kepado status keturunan iko sajo kito alah dapek dikatokan Istimewa apolai jo nan lain nan sangat terstruktur dalam kehidupan sehari-hari. Hanyo lai kini, apokah kito sadar dengan status kito ko untuk diangkat menjadi sesuatu yang Istimewa di Negara Persatuan Republik Indonesia (NPRI) ko..?? Mudah-mudahan, dunsanak nan di dunia maya ko baik secaro mandiri maupun secaro bergroup, alah bersiap-siap jo argumen baa mangko kito manuntut Istimdewa di NPRI ko. Semoga Allah swt melapanglkan jalan bagi keinginan kito manjadi DIM.
  • Andy Ayah Hadid Sabananyo wacana untuk manjadi kan indonesia manjadi negara fideral lah di upayakan dek bapak Amin rais katiko baliau mancalon jadi presiden dulu, misi baliau ko gagal dek dak dapek dukungan dari rakyat NKRI .mako sarancak nyo ki fokus dulu ka DIM ACeh bisa kanapo kito indak
  • Muhammad Sawir Uan Andy..! Ambo kiro Kagagaan Pak Amin Rais bkn wancana federal sajo, tp dek di pulau Jawa baliau indak dpk dukuangan suaro, sabaok dek pasaiangan duo organ.. Kaagamoan kito kan samo tau di pulau jawa faham tradisionil baitu kuaek dg kejawen nyo
  • Andy Ayah Hadid Batue diek mankonyo kito fokus sajo ka DIM ko bapo caro kito manggalang dukungan dari masyarakat minang
  • Sutan Mudo Iskandariyah Kalau manuruik ambo utk manggalang dukungan iko di bahas di kantua LKAAM Sumbar jo alilm ulama sumbar sarato bundo kanduang jo cadiak pandai...oalah bulek kato bida di bao ka DPRD Sumbar...mohoon maf jiko saran jo pandapk ambo ko kurang berkenan.
  • Sutan Mudo Iskandariyah Kalau manuruik ambo caro manggalangnyo di rapekan di LKAAM Sumbar oleh niniak mamak, alaim ulama, cadiak pandai, bundo kanduang jo pemuda dlm pembentukan draf jo undang2nyo dan di bawo ka DPRD Sumabr iko pintak jo pinto kito utk ranah mianang. Dan di sosisaliasakian di masjid2 dan setiap KAN Nagari masiang2.
  • Andy Ayah Hadid Yo mudah mudahan LKAAM kito ko dak mandue, sabek babaliek ka nagari ko dulu bukan wacana dari pamanku adat tapi perjuagan pak gamawan fauzi katimo tu
  • Muhammad Hafaz Afdhal Ali Fahmi, Sutan Mudo Iskandariyah, Andy Ayah Hadid, dan sahabat-sahabat disiko kasadonyo, ado nan ingin ambo tanyoan ka awak basamo, yaitu " MENGAPA DAN APA SEBABNYA Membentuk dan membangun Daerah Istimewa Minangkabau ini menjadi sangat-sangat penting dan mutlak harus ada bagi Adat Minangkabau dan masyarakatnya"?
  • Sutan Mudo Iskandariyah Oala..baliak bukak sejarah kito jadinyo ko Pak Muhammad Hafaz. Kalau manuruik ambo pribadi1. Utk menerapkan dan melundungi kearifan, budaya, adat istiadat sarato akidah masyarakt minang yg mayoritas Islam. 2. Utk malindungi ekonomi urang minang dari kapitalisme yg nyato alh mulai msk secaro umum di Indnsia. 3. Utk memberdayakan masyarakt minang yg terkenal dgn wira usahanyo.4. Kegagalan pemerintah pusat dlm melundungi usaha dan kesejahteraan urng kcl satato sistem hukum yg lbh berpihak kpd penguasa dan pengusaha.5. Kok lai pandangan lain di Apak2 tolongselah tambahan..mohon maaf sabalunnyo..
  • Muhammad Hafaz Sutan Mudo Iskandariyah, kalau itu jawabnnyo mungkin rasonyo alun padek bana lai, baa kalau awak tanyoan pulo ka kawan-kawan awak nan lain mudah-mudahan batambah mantap untuak jawabannyo, baatu Muhammad Sawir, Aan Angah Chaniago, Sandi Perwira , Henzdranof de Chaniago E Nauman Dt Bagabang, Coy Permana, Kurnia Hanafi, Hazen Aziz Syoeib? " MENGAPA DAN APA SEBABNYA Membentuk dan membangun Daerah Istimewa Minangkabau ini menjadi sangat-sangat penting dan mutlak harus ada bagi Adat Minangkabau dan masyarakatnya"?
  • Sutan Mudo Iskandariyah Silahkan di lanjut Pak..manyimak ambo lai..
  • Azwar War awk cubo pl manjawek saketek,kl manuruik ambo ,proses kristalisasi,kebiasaan turun temurun sklmpk masyarakat ,memperlihatkan bagai mana anggota masarakat,bertingkah laku,baik dlm kehidupan,yng bersifat duniawi,maupun thd hal2 yng bersifat,ukhrawi,atau keagamaan ,didalam masarakat,diatur bgmn manusia berhubungan dng manusia lain bersikap dan bertindak thd alam lingkungan ,kemudian memiliki pola dan norma yng skl gus jg mngtr penggunaan sangsi dan ancaman ter hdp pelanggaran dan penyimpangan .sebagai sitem budaya alam minangkabau yng merupakan sistem yang menyeluruh yang turun temurun,sampai sekarang ,yang daerah lain tidak punya ,apa salah nya dijadikan daerah istimewa ,ba'a gk ati dunsanak tu cuma itu nan bisa ambo jawek ,jauh panggang dari api lai ,wallahu alam bisawab..
  • Henzdranof de Chaniago manuruik wak manjadikan nagari ko DIM penting bana, alasan nyo untuak manjago budayo kito nan tampak nyo lah mulai hilang di generasi kini ko dek ulah adaik jawa nan bnyak diterapkan pemerintah di nusantara ko, sahinggo mahilangkan sistem pemerintahan adaik nagari kito,, apo arti bhineka tunggal ika kalau di jawanisasi daerah daerah ko..bnyk lae segi positif nyo untuak mnjadikan DIM bagi daerah kito..

    kok ado di kito kana nan di urang bapakai
    kok rancak budayo(caro)kito kana di urang bagai
  • Hazen Aziz Syoeib Assalamualaikum w.w....kalau manuruik ambo ado 3 masalah gadang yg akan wak hadapi dalam mawujuikkan D.I.M:
    1. Kelompok orang nan setuju, tp
    pesimis jo SDM yg ado kini.

    ---> nda picayo jo perangkat2
    Co: niniak-mamak yg buruk

    2 Kelompok org yg pesimis: nda
    mangarati jo Minangkabau.

    3. Kelompok org optimis
    Yg mangarati jo minangkabau &
    yakin SDM bisa diperbaiki.

    Minangkabau dahulunyo bbantuak federasi thd kerajaan2nyo dahulu kalo, shg memang federasi juo nan rancak.

    Tapi yg paliang penting bana:
    Ibaraik urang islam tantu ado shalat dan al quran
    Baitu juo minangkabau harus ado adaiknyo yang bapangka ka kitabullah
    Baa kok baitu: karanolah hampia ndak nampak nan tapakai dibadan generasi mudo baiak dibadan maupun nan takatokan. Makasuik e yolah punah.......nan punah yo dilestarikan...
  • Muhammad Sawir Snk. M Hafas! Cukuik kan sajo Visi Mamanda Mochtar Naim jd landasan kito untuak manjalan Misi DIM! Banyak tukang kok binaso kayu, labiah rancak kito konsilidasi pakuaek tekat ujut kan DIM. kito Niat kan utk warisan ka Anak kamanakan kito sataruih nyo, DIM bangkalai urang tuo tuo kito nan harus kito Ujut kan! Untuak jd warisan kito ka Anak Kamanakan kito sataruih nyo Ammiinn (maaf kl salah pandangan ambo)
  • Afdhal Ali Fahmi Sanak Muhammad Sawir. Kok lai wakatu, cubolah dakeki pak Muchtar Naim ko. Pai kito badiskusi jo baliau. Baa manurut sanak tu..?
  • Hazen Aziz Syoeib Baiko sajo..kito undang masiang2 daerah...kito inventaris anggota yg mandukuang DIM...masiang masiang kota dsn kabupaten..misalnyo anggota;
    Kota:
    1. Padang

    2. Bukittinggi
    3. Payakumbuh
    4. Padang Panjang
    5. Pariaman
    6. Batusangkar
    7. Solok
    8. Muarolabuah
    9. Painan
    10.Lubuak Basuang
    11.Lubuak Sikapiang
    12 Sawahlunto
    13.Sungai Dareh
    14.DLL

    Kabupaten:
    1. Padang Pariaman
    2. Agam
    3. 50 Kota
    4. Tanah Datar
    5. Solok
    6. Solok Selatan
    7. Pasaman
    8. Pasaman Barat
    9. Sijunjuang
    10 Dharmasraya
    11.Pasisia Salatan
    12.Ranah Indropuro
    13.DLL

    dari seluruh dartah kito input dan kito kontribusikan materi materi tadi, setelah anggota anggota tadi lah faham maksud dan tujuan D.I.M iko sasudahtu kalaulah nio pak Afdhal Ali Fahmi malobi Prof.Dr. Mochtar Naim memberikan seminar ttg DIM...kito adokan diPadang dan daerah daerah lain dikampuang...road seminar.(+ diundang prantau dilua pdg dan lua nagari)..setelah itu baru dilua dikota2 yg byk kantong rang minang.
  • Muhammad Sawir Assallam...
    Satuju pandapek tuan! Nan sabana nyo kito bukan mandakeki baliau sabaok baliau tu sabana dakek jo anak kamanakan nyo, itu lah liau tunjuakan jo Visi nyo, tinga kito dtg manggadukan masalah awak ka baliau ambo yakin indak ado pintak nan indak kadibari nyo, ttg indifidu tuan nan tau, kalau kito maaf tuan salah tangkok bareh ambo cuma sapinjik indak mampu ambo mambagi nyo!
  • Muhammad Sawir Maaf Uan Hazen ... Baa kalau babisiak daulu kanan patuik, baru diadang seminar atau samacam nyo?
  • Kurnia Hanafi dunsanak ambo kasadonyo, amoun jo maaf ambo minta nyampang saran ambo ko kok salah dalam tampek jo caro, kok kurang elok dalam panyampaian, sakali lai baribu kali ampun ambo sampaikan, satantang nan ka ambo sampaikan, ba a kok forom ko atau mungkin di buek suatu wadah atau organisasi nan jaleh, nan kamarumuskan sistim atau caro2 langkah nan ka di laksanakan, sahinggo rencana ko ndak tingga di facebook nagko sajo, diduduakkan di alamnyato+didarat kecek urang) ditunjuak kapengurusannyo, sahinggo hal nangko benar2 terlaksana. sagitu dari ambo, salaj jo jangga baribu maaf ambo sampaikan, wassalam ambo kurnia.
  • Sandi Perwira yoo lah (1) kkd Kurnia Hanafi,Hazen AS dll.Lai sasuai wak mah (sebagaimana post ambo tgl 18 Februari pkl 21.43).(2) Selintas ambo cek lai ado pengurus grup Umat.. gai disiko.Kalaupun wadah ko ingin disatukan..kito danga dari kkd Afdal Ali Fahmi dkk (sebagai pengurus ytc) manyimak kami..(3) Untuk dewan admin mohon lebih selektif dengan postingan (nan sajalan jo visi..lah..)
  • Hazen Aziz Syoeib Sanak Muhammad Sawir...yg ambo makasuid undang tadi diFB iko...inventaris...kalo lah langkok, kirim materinyo, lah faham,... sosialisasi(+kumpul)...baru seminar(sosislisasi terakhir)...baitu sanak
  • Bgd Masriyal Chamay Ma af kan ambo dunsanak, manumpang manyalo ambo ciek. sabalun karajo kadi kakok yo saran ambo cieknyo. Basuluah jo mato ari,, bagalanggang mato rang rami karajoko nek ey. Ba a gak ti..!?.
  • Muhammad Hafaz Bgd Masriyal Chamay,kalau indak salah tangkok mukasuiknyo, masalah iko iyo bana nampak, jaleh dan dirasoan bana jo awak basamo handaknyo sabalun awak lanjuik-an taruih ka ateh. Jadi awak paralu manggali apo bana nan taraso jo hati awak surang-surang kiniko terhadap rencana ko. Jo masukan nan datang dari bawah (masyarakat banyak) (setelah awak dapek-an dan simpulkan), barulah awak bawok basamo-samo basaratoan jo surek dari Bapak Mocktar Naim itu sataruihnyo ka ateh. Mungkin ikolah mukasuik ambo tadi, mancubo manggalai nan ado dihati jo pikiran awak masing masing dengan melemparkan "pertanyaan pertanyaan diateh tadi" Muhammad Sawir. Buliah batambah padek, mantap. Mulai dari bawah ka ateh (down-top/up) bukan dari suaru satu orang, tapi dari suaro nan kalua dari masing-masiang awak nan manjadi satu, manjadi suaro masyarakat minangkabau (mungkin sebagai bahan pendamping dari surat Bapak kito tadi, atau bisa sajo surek baru yang mungkin nantinya ada yang lebih sesuai lagi. Yang jelas Surek Bapak Mochtar Naim ko alah manjadi starting ponit bagi awak dalam mumulai usaho ko (Daerah Istimewa Minangkabau).
  • Marindo Palar Vinkoert Wacana membangun DIM ini alah lamo mah. Ambo pernah juo mengusulkan sekitar thn 2010 yll malalui mailing Group RantauNet. Banyak yg menjegal ide tsb waktu itu. Yg penting kini adalah, kalau iyo SERIUS ingin memperjuangkan DIM, lakukan sesuatu yg konkret, alah cukuik ber wacana di fesbuk ko mah. Buek lah PANITIA nyo lai, yg akan menjadi motor penggerak perjuangan tersebut.....
  • Muhammad Hafaz Wah.. Marindo Palar Vinkoert semangat bana nih.. , saba lah sabanta... buliah labiah mantap tuh rencana awak basamo ko.. hehe..Awak gali saketek lai, mungkin alun banyak nantahu, atau baru tahu tentang hal ko.
  • Afdhal Ali Fahmi Dunsanak kami, Marindo Palar Vinkoert. Sasuai jo komen sanak diateh, kok ado usul langkah-langkah nan kadi karajokan utk mulusnyo manjadikan Sumbar ko manjadi DIM, tulihlah disiko, nak nyo dibaco dek anggota. Mudah-mudahan nanti manambah isi dari tuntutan kkito basamo ko.
  • Radias Dilan Kok dapek di kunyah kunyah dulu nak rancak dan mantap, kini alah ado pakar nan masuak dan mambari arahan semoga tujuan awak ko tacapai
  • Radias Dilan Yang harus kito pikirkan : tahap tahap apo sajo yang harus kito lalui untuk meusulkan DIM ke pemerintah pusat, alasan alasan apa sajakah untuk mendirikan atau meusulkan DIM lembaga lembaga apo sajo nan diperlukan oleh DIM, begaimana wewenang dan kewajiban lembaga tersebut, bagaimana tingkatan daerah diwilayah DIM, bagaimana susunan kelembagaan tiap tingkatan daerah, iko hanyo masukan dalam kerangka berfikir mudah mudahan bisa dipakai
  • Marindo Palar Vinkoert Usulan mengenai DIM ini juga sadang rami di bicarakan di miling grup RantauNet. Disitu cukup banyak pakar2. Ambo lah minta Apak Apak para pakar tu kok iyo serius nak membentuk DIM, segeralah bentuk Panitia Persiapan Pembentukan Daerah Istimewa Minangkabau.
  • Coy Permana Pak Marindo palar.
    Kito sangat satuju jo pambentukan DIM ko. Mungkin ado eloknyo klu di dari dalam alah saciok bak ayam, sadanciang bak basi. Iko paralu bana sebagai amunisi pamungkas kalau usulan kito di tulak dek Pusat. Bapadoman pado pelaksanaan ja
    puik Fauzi bahar dek pangulunyo ka rumah dinas sacaro adat. Di situ bisa diambiak kasimpulan kalo pamangku adat ko ndak ciek akad. Ambo takuik nantiknyo Inyiak mamak ko ado nan pro jo kontra ttg DIM ko. Batambah panjang jalan kito. Maaf banyak2. Mksh.
  • Coy Permana Pak Marindo palar.
    Kito sangat satuju jo pambentukan DIM ko. Mungkin ado eloknyo klu di dari dalam alah saciok bak ayam, sadanciang bak basi. Iko paralu bana sebagai amunisi pamungkas kalau usulan kito di tulak dek Pusat. Bapadoman pado pelaksanaan ja
    puik Fauzi bahar dek pangulunyo ka rumah dinas sacaro adat. Di situ bisa diambiak kasimpulan kalo pamangku adat ko ndak ciek akad. Ambo takuik nantiknyo Inyiak mamak ko ado nan pro jo kontra ttg DIM ko. Batambah panjang jalan kito. Maaf banyak2. Mksh.
  • Muhammad Hafaz Coy Permana, kalau buliah ambo tambahan pulo, istilahnyo tu awak tu "bajanjang naik batangga turun" ; Saciok Bak Ayam, Sadangciang bak basi. Bulek Aie dek pambuluh, bulek kato dek mufakaik. Kok Bulek lah bisa digolongkan, kok picak lah bisa pulo dilayangkan.
  • Muhammad Hafaz Apolai secara adaik awak tu alah ado pulo pimpinan "tungku tigo sajarangan", rasonyo indak kan sulik bana awak manantuan urang dalam bergerak ka muko doh. Nan paralu awak siapakn adolah amunisi-amunisi nan ka dibawok jo pimpinan-pimpinan awak tu nantinyo. Jadi suaro-suaro dari hati masyarakat minang ko tantunyo sangat diparaluan jo katigo pimpinan awak tadi tu.
  • Coy Permana Itu yg ambo juluak Pak Marindo. Kalo lah bulek tantu sangaik mudah manggolonganyo. Tingga mambuek jalur sajo kito lai.
  • Syahril Tanjung Mantap menarik untuk dihayati...pesan ringan buat sdr.pioneer dlm hal ini supaya exra hati dlm menggalan mempwrsatu pwndapat karna yg mwreka yg tidak sependapat akan menantang keras seperti yg bergeming pada diskusi adat minang...mereka yg gagal akan selalu membayangi.
  • Muhammad Hafaz Kalau ado atau lah ado di group-group lain nan mambicarakan masalah DIM ko tantu batambah rancak tu, batambah banyak group-group nan membicarakan ko tantu batambah banyak pulo urang nan sadar akan pentingnyo DIM ko di Sumatera Barat, tantu makin baik bagi awak basamo.Kalau ado nan taraso mengenai DIM ko nan alah disampaian di tampek group mailng nan lain, sampaian sajolah di siko baliak, buliah dapek lo kami simak. Usah manapuak aie di dulang,kalau ndak namuah muko ka basah.usah maludah mahadang langik,kalau ndak namuah muko ka kanai...
  • Muhammad Hafaz Fokus kito nan utamo kini ko adolah untuk manolak proyek sloam ko sacaro keseluruhannyo. Rasonyomungkin setelah itu baru DIM iko nan ka awak sasakan, jadi masih ado wakatu awak untuak membicarakan masalah ko labiah dalam dahulu. Kalau awak basamo lai satuju: baa kalau awk taruihan baliak pertanyan nan diateh tadi tu ataupun uneg-uneg lain, nan ado di dado dan kapalo awak masiang-masiang. Pertanyaannyo adolah, " MENGAPA DAN APA SEBABNYA Membentuk dan membangun Daerah Istimewa Minangkabau(DIM) ini menjadi sangat-sangat penting dan mutlak harus ada bagi Adat Minangkabau dan masyarakatnya"?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar